نوشته شده توسط : فولاد تجارت افلاک

تیرآهن یزد یا اصفهان

 

 

بازار آهن و فولاد ایران، میدان نبردی پرهیاهو است که در آن، نام‌های بزرگی برای تصاحب تاج و تخت کیفیت و محبوبیت، به رقابت می‌پردازند. در این میان، دو نام به ‌طور خاص، توجه‌ها را به خود جلب کرده‌اند: تیرآهن یزد و تیرآهن اصفهان هر کدام از این مدعیان، با اتکا به ویژگی‌های منحصر به فرد خود، خواهان جلب نظر مشتریان هستند.

اما کدام تیرآهن، برنده این نبرد خواهد بود؟ در این مقاله، همراه آهنین افلاک باشید تا به بررسی دقیق تفاوت‌های این دو تیرآهن بپردازیم.

تیرآهن اصفهان

بررسی تفاوت تیرآهن یزد و اصفهان

هر دو کارخانه یزد و اصفهان تیرآهن با کیفیت قابل قبولی تولید می‌کنند. تیرآهن یزد از استاندارد ملی ایران (INSO) و تیرآهن اصفهان از استانداردهای DIN آلمان و JIS ژاپن پیروی می‌کند. به طور کلی، کیفیت تیرآهن اصفهان به دلیل استفاده از تجهیزات مدرن‌تر و مواد اولیه باکیفیت‌تر، کمی بالاتر از تیرآهن یزد است.
تیرآهن یزد در سایزهای ۱۴ و ۱۶ و تیرآهن اصفهان در سایزهای ۱۲ تا ۳۰ تولید می‌شود. تنوع سایزبندی تیرآهن اصفهان، انتخاب را برای مهندسان و سازندگان آسان‌تر می‌کند. تیرآهن یزد به دلیل ضخامت بیشتر، وزن سنگین‌تری نسبت به تیرآهن اصفهان با سایز مشابه دارد. این موضوع می‌تواند در برخی پروژه‌ها که وزن سازه حائز اهمیت است، به عنوان یک نقطه ضعف تلقی شود.قیمت تیرآهن یزد به دلیل وزن بیشتر و کیفیت کمی پایین‌تر، از تیرآهن اصفهان ارزان‌تر است. البته قیمت نهایی تیرآهن به عوامل مختلفی مانند سایز، برند، نوسانات بازار و… بستگی دارد.

تیرآهن یزد

ویژگی های تیرآهن یزد

کارخانه تولید تیرآهن یزد، یکی از تولیدکنندگان معروف در این حوزه است که تیرآهن های باکیفیت و متنوعی را در ابعاد مختلف تولید می‌کند. این تیرآهن ها با وجود وزن سبک تر، از کیفیت قابل قبولی برخوردارند و از استاندارد IPE پیروی می‌کنند. تیرآهن یزد در دو سایز 14 و 16 تولید می‌شود و به دلیل قیمت مناسب، گزینه ایده‌آلی برای بسیاری از پروژه های ساختمانی است. البته باید به این نکته توجه کرد که تنوع سایزی این تیرآهن محدود است و وزن آن نیز در مقایسه با تیرآهن اصفهان پایین تر است.

تیرآهن اصفهان - تیرآهن یزد

ویژگی های تیرآهن اصفهان

تیرآهن اصفهان به دلیل کیفیت بالا و تنوع سایزبندی، محبوبیت زیادی در بین مصرف کنندگان دارد. کیفیت بالای این تیرآهن ها به دلیل آلیاژهای به کار رفته در آنهاست و تنوع سایزبندی آنها از سایز 12 تا 30، امکان استفاده از آنها در پروژه های مختلف را فراهم می کند. وزن تیرآهن های اصفهان نسبت به سایر تیرآهن های موجود در بازار بیشتر است و یک آرم اختصاری ESCO روی بال های آنها حک شده است که می توان از آن برای تشخیص تیرآهن اصفهان از سایر تیرآهن ها استفاده کرد.

کارشناس فروش تیرآهن یزد و تیرآهن اصفهان





:: برچسب‌ها: آهنین افلاک,فولاد تجارت افلاک,تیرآهن,میلگرد,نبشی و ناودانی,خرید آهن,فروش آهن,محسن کاکولوند,عارف کاکولوند,گالوانیزه ,
:: بازدید از این مطلب : 147
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 23 اسفند 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: